|
Perakende sektörü; 21. yüzyılın gelişmiş iletişim
ortamında, sadakati düşük, beklentisi yüksek, herhangi bir hata
durumunda çabucak kızan müşterilere sahip artık. Müşteri beklentisinde
yaşanan bu olağanüstü artış, müşteri memnuniyetini önemseyen firmaların
karşılaması gereken bir talep olarak öylece duruyor. Öte yandan,
alışverişin artık cep telefonundan televizyona, evden internete kadar
dağılmış çok kanallı yapısı, sektör yöneticilerini takip edilmesi zor
süreçlerle başbaşa bıraktı.
|
Üretim sektöründe artan dışkaynak yönelimi, anlık güncel
bilgi gereksinimi ve rekabet ortamında maliyet düşürme zorunluluğu, sektör
firmalarının partnerleri, tedarikçileri ve bayileri ile özel bilgilerini
paylaşmasını zorunlu hale getiriyor. Bu paylaşım çoğu zaman üretici firmanın
insan kaynağı maliyetlerini düşürmek için bir takım verileri tedarikçi ve
partnerlerine girdirmek istemesinden dolayı çift taraflı hale geliyor.
|
Yeni teknolojilerin hayatlarını ne kadar kolaylaştırdığını
farkeden tüketiciler, artık tüm sektörlerde olduğu gibi finansal hizmetlerde
de beklentilerini çok yükseklere taşımış durumda. Bu değişimi okuyabilen bir
çok bankanın haftanın 7 günü hizmet veren süpermarket şubeleri açması,
sadece spesifik finansal konularda hizmet veren şubelerin hizmete girmesi ve
fiziksel para transferi dışındaki tüm finansal faaliyetlerin artık online
olarak halledilebiliyor olması sektörün sadece 5 yıllık bir geçmişinin
özeti...
|
İnternet ve medyanın her
ikisinin de 'mecra'lar olması ilk başlarda internetin medyayı ortadan
kaldıracağı gibi bir teoriye yol açsa da sonraları internetin yeni bir
medya platformu hem de en güçlü medya platformu olarak konumlanması ile
medya sektörü internetin gücünü kullanan en önemli sektör haline
getirdi. İnternetin mekandan bağımsız yapısı sektöre hep hayalini
kurduğu olanaklar sundu. Kitlelere yollarda, okullarında, iş yerlerinde
hatta evlerinin mutfaklarında ulaşmak mümkün hale geldi.
|
|
Teknolojinin en hızlı uygulama sahası bulduğu sektörlerin
başında geliyor telekomünikasyon sektörü. Trendlerin değişim hızının bir
yılın altında olduğu sektörün müşterileri her geçen gün daha yüksek
beklentiler içine girerken, sektör firmaları artan teknoloji yatırım
maliyetlerini asgari seviyede tutabilmek ve rekabet güçlerini kaybetmemek
için hali hazırdaki altyapılarından azami seviyede çözüm geliştirmek için
mücadele ediyorlar.
|
Son teknolojik gelişmelerin diğer sektörlerde yarattığı
müşteri beklentilerindeki inanılmaz yükseliş, kamu kuruluşları için de ister
istemez kendini göstermeye başladı. Halk, kamu kuruluşlarında işini hızlı ve
sorunsuz bir şekilde halledebilmeyi; bilgilerine ülkenin her yerindeki kamu
kuruluşlarından ulaşmayı ve her seferinde yeni baştan beyanat vererek zaman
ve para kaybetmek istemiyor.
|
Teknolojideki baş döndürücü gelişmeler en derinden eğitim
sektörünü etkiliyor. Günümüzde teknoloji, farklı bir disiplin olmasının çok
ötesinde herkesin sahip olması gereken bir temel haline geldi. Teknolojiye
hakimiyet artık insan kaynaklarının birinci önceliği... Bu durumun sektöre
yansıması temel eğitim seviyesinde teknoloji altyapısının kazandırılmasına
dair stratejilerin gelişmesini sağlarken, örgün eğitim gerektirmeyen bir çok
konuda çağımızın yeni meslekleri olarak karşımıza çıkıyor. Sektörün
aktörleri bu anlamda eğitim kurumlarında teknolojiyi ne derece etkin
kullanabildikleri ile değerlendiriliyorlar.İnsanların giderek hızlanan
yaşamları tüm eğitim dönemlerinde giderek kendini daha fazla gösteriyor
artık. İlköğretimden üniversiteye kadar tüm dönemlerde eğitim artık 'sınıf
eğitimi'nin çok ötesinde; her zaman, her mekandan ve platformdan bağımsız
erişilebilen bir hizmet olmak zorunda. Cep telefonlarından, dizüstü
bilgisayarlara, elektronik okuma sistemlerinden dijital televizyon
yayınlarına kadar geniş bir yelpazede bulunan hizmetler, bu karmaşanın
yönetiminin sektörün başlıca sorunları arasında sayılıyor.
|
|
|
|